17 Ekim 2014 Cuma

Online Reklam Çeşitleri ve Anlamları

Bir merak ve hevesle blog kurdunuz. Kurduktan sonra bloğunuz güzelleşsin diye birçok değişiklik yaptınız. Düşündüklerinizi ya da bildiklerinizi başkaları da okusun diye her gün yeni konular eklediniz.Gün geçtikçe bloğunuza gelen ziyaretçi sayınız arttı. Daha sonra bu ziyaretçiler sayesinden bloğunuz üzerinden para kazanabilir miyim diye düşünmeye başladınız. Bu düşüncenizin sonunda ise "neden olmasın" kararı aldınız.

Evet bloğunuz ya da siteniz üzerinden para kazanmanız mümkün. Hem de hatrı sayılır miktarlar elde etmek hiçte zor değil. Bu iş için kurulmuş aracı reklam firmalarıyla çalışabileceğiniz gibi, direk reklam verenlere ulaşıp onlarla da çalışmanız mümkün. Ancak burada bilinmesi gereken ise reklam piyasasında kullanılan terimler ve bu terimlerin ne anlama geldikleri. Bu terimleri bilmeden doğru şekilde bağlantı kurmanız ya da reklamların ne kadar verimli olduğunu takip etmeniz zor olacaktır. İşte size online reklam piyasasında kullanılan terimler ve anlamları:

CPC (PPC) | Cost Per Click (Pay Per Click):
Cost Per Click; tıklama başı ödeme demektir. Reklam aldığınız site ile anlaşmanız doğrultusunda tıklama başına anlaşmış olduğunuz rakamı alırsınız. Yaygın bir çalışma şeklidir. Sitenizden yapılan her bir tıklama için bir bedel alırsınız. Kaç tıklama yapıldıysa birim fiyatı onunla çarparsınız.


CPL | Cost Per Lead:
Daha hedef odaklı fiyatlandırma modellerine bakacak olursak, bunlardan bir tanesi CPL‘dir. Sitenizden yapılan kayıt başına ücretlendirme yapıldığı modeldir CPL. Herhangi bir siteden aldığınız reklamı tıklayan kişiler o siteye gidip, bir kayıt işlemi gerçekleştirdiğinde (örneğin üyelik veya iletişim formu olabilir.) reklam aldığınız siteden para alırsınız. Gönderdiğiniz kayıt / üye için ödeme alırsınız.


CPM | Cost Per Mille (Thousand):
Yani 1000 gösterim başına fiyatlandırma demektir. CPM olarak 1 TL’den reklam alıyorsanız, bu reklamın 1000 kez gösterimi karşısında 1 TL alacaksınız demektir. Geçmiş dönemlerde birçok site bu model üzerinden çalışmaktayken, şuanda çok tercih edilen bir model değildir.

CPA | Cost Per Action:
CPM, CPC ve CPL modellerine göre çok daha da etkili bir yöntemtir. Cost Per Action yani eylem başına ödeme aldığınız fiyatlandırma sistemidir. Buradaki eylem reklamverenin belirlediği her hangi bir şey olabilir. Ürün satışı, üyelik veya reklamveren için önemli olan bir formun doldurulması işlemi olabilir. CPA, CPS (Cost per Sale) yani satış için ödeme şeklinde de olabilir. Modele göre işlemin tamamlandığı sayfaya bir kod yerleştirilir ve tutar reklamverenden tahsil edilir. Toplam işlem tutarları üzerinden komisyon şeklinde ödemesi gerçekleşir.

Yukarıda anlatmaya çalıştığımız reklam çalışma modellerinin yanı sıra birazda reklamlar ile ilgili genel terimleri önemli olması sebebiyle paylaşmakta yarar vardır.

Zenginleştirilmiş Medya Uygulamaları (Rich media ads):
Neredeyse tüm internet reklam kampanyalarında kullanılan Zenginleştirilmiş Medya Uygulamaları terimi, yüksek kaliteli animasyon, ses veya video, formlar gibi banner ve benzeri reklam çalışmaları ile uygulanmakta ve kullanılmaktadır.

Tıklanma (Click Through):
Tıklanma; herhangi bir internet reklamının kullanıcılar tarafından tıklanmasına denir. Kullanıcı, reklama tıklar ve diğer siteye yönlendirilir. Genel olarak tıklamalar unique visitors (tekil ziyaretçi) üzerinden yorumlanır. Böylece 1 gerçek ziyaretçi 1 tıklama olarak kabul görür.

Görüntülenme (Impression):
Görüntülenme; herhangi bir internet reklamının kullanıcılar tarafından görüntülenmesine denir. Ziyaretçi sitenizi açtığında veya sayfaları gezdiğinde reklam var ise görüntülenme sağlamış olarak kabul edilir. CPM (Cost Per Mille) modeli bu şekilde  çalışmaktadır.

Tıklanma Oranı (CTR: Click Through Rate):
Tıklanma oranı; internet reklamını tıklayan kullanıcıların, görüntüleyen kullanıcılara oranıdır. Toplam tıklanma bölü (/) toplam görüntülenme şeklinde hesaplanır.
Örnek;
Bir banner reklamı 1.500 kişi tarafından görüntülediyse fakat sadece 15 kişi tıkladıysa, banner’ın “Tıklanma oranı” %1′dir.
15 / 1.500 = 0.01 = %1

Dönüşüm (Conversion):
Dönüşüm; herhangi bir internet reklamı aracılığıyla ( Banner, text linkler, akıllı linkler vb. ) reklamverenin sitesine gelen ziyaretçinin, reklamverenin istemiş olduğu aktiviteyi gerçekleştirmesine denir. E-ticaret siteleri için bu aktivite; site üyeliği, ürün satışı, bülten üyeliği olarak adlandırılabilir.


Dönüşüm Oranı (Conversion Rate):
Dönüşüm oranı; reklamveren tarafından önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyaretçilerin, dış reklama tıklayarak siteye gelen tüm ziyaretçilere yüzdesel oranıdır. Toplam dönüşüm bölü (/) toplam ziyaretçi şeklinde hesaplanır.
Örnek;
Reklamveren tarafından, dönüşümün “ürün satışı” olarak tanımlandığını düşünelim. Reklama tıklayarak 115.000 kişi siteyi ziyaret etti fakat sadece 5750 kişi ürün satın aldıysa, bu banner’ın “Dönüşüm oranı” %5′tir.
5750 / 115.000 = 0.05 = %5

Banner Nedir ve Banner Çeşitleri Nelerdir öğrenmek için buraya tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder