18 Ekim 2014 Cumartesi

Banner Nedir ve Banner Çeşitleri Nelerdir

Banner reklam çeşitleri, İnternet teknolojileri ile paralel olarak sürekli gelişmektedir. Gündemde olan formatları iki ana kategoriye ayırabiliriz:

- Standart Banner Reklamları
- Zengin Medya Banner Reklamları

Standart Banner Reklamları

Standart banner’lar, dünya genelinde kabul görmüş boyutlardan oluşmaktadır. Neredeyse internetteki tüm siteler üzerinde, standart banner’lar için ayrılmış bir reklam alanı mutlaka bulunmaktadır. Standart banner’lar için geçerli olan global boyutlar aşağıdadır:



- Leaderboard: 728 x 90 piksel
- Full Banner: 468 x 60 piksel
- Half Banner: 234 x 60 piksel
- Skyscraper: 120 x 600 piksel
- Wide Skyscraper: 160 x 600 piksel
- Medium Rectangle: 300 x 250 piksel
- Vertical Rectangle: 240 x 400 piksel
- Rectangle: 180 x 150 piksel

Zengin Medya Banner Reklamları

Zengin medya banner’lar; animasyon, ses, video veya etkileşimli özellikler içeren banner çeşitleridir. Zengin medya banner uygulamalarının standart banner’lardan en önemli farkı, kullanıcı ile etkileşim kurmalarıdır. Zengin Medya Banner Çeşitlerini aşağıdaki şekilde özetleyebiliriz:

Rollover Banner

Rollover banner, imleci üzerine götürdüğünüzde aşağıya doğru açılan banner çeşitidir. Kapalı konumdayken genel olarak standart banner boyutundadır fakat aşağıya doğru standart dışı bir boyutta açılabilir.

Expandable Banner

Expandable banner, rollover banner ile aynı işleve sahip olan banner çeşitidir. Rollover banner ile arasındaki fark, kapalı konumdayken standart dışı bir format olabilmesi ve sadece aşağıda değil sola sağa ve bazı uygulamalarda yukarıya dahi açılabilmesidir. Her iki formatta da banner’ın açık versiyonunun standart bir boyutu yoktur, reklamverenin isteğine veya tasarımcının kararına göre değişebilir.

Sticky Banner

Sticky banner, normal şartlarda web sitesi sayfa şablonunun dış kısmında sol veya sağ alanda bulunan banner çeşitidir. Bu banner’ın “sticky” yani “yapışkan” olarak tanımlanmasındaki sebep, sayfa aşağı kaydırılsa da, banner’ın sabit olarak ekranda kalmasıdır. (Diğer tüm banner çeşitleri sayfa aşağı kaydırıldığında yukarda kalır ve ekranda görülemez.)

Interstitial Banner

Interstitial banner, sayfalarda gezinirken beliren ve site yapısından tamamen farklı bir sayfa tasarımına sahip olan “sayfa arası” banner çeşitidir. Kullanıcı, herhangi bir alt sayfadan bir başka sayfaya tıkladığında, site yapısından farklı bir sayfa açılır ve Interstitial Banner görüntülenir. Bu sayfayı ancak “sayfayı geç” butonuna tıklayarak kapatır ve son tıkladığınız web sitesi sayfasını açabilirsiniz. (Çoğu Interstitial banner çeşitinde, banner’ın görüntülenmesi için bir saniye aralığı vardır ve bu süre bittiğinde banner sayfası zaten kendiliğinden kapanır.)

Page Skin

Page skin, sayfa giydirme yapılan ve diğer tüm banner türlerinden farklı bir uygulamadır. Page skin uygulamalarında, web sitelerinin ana şablon yapısının dışında kalan sol ve sağ alandaki boşluklara reklam amaçlı görseller yerleştirilir.

Ad Corner (Cover Page)

Ad Corner, Floating Ad benzeri fakat görünüm ve etkileşim anlamında bazı farkları olan banner çeşitidir. Ad Corner’ın Floating Ad ile en önemli farkı, sayfaya ilk girdiğinizde kendiliğinden açılması, fakat “kapat” butonuna tıkladığınızda ufalarak sayfanın belirli bir alanına yerleşmesidir. Ad Corner’ı kapattıktan sonra, banner bir köşeye yerleşir ve alt sayfalarda da aynı konumda bulunmaya devam eder. Kullanıcı, bu banner’a tıklayarak tekrar açabilir veya alternatif olarak tıklandığında dış bir web sitesine de yönlendirilebilir.

Floating Ad

Floating Ad, web sitesi sayfaları “üzerine” yerleşim ve boyut bağımsız olarak açılabilen, animasyon, ses ve video içerebilen banner çeşitidir. Genel olarak, açtığınız sayfanın üzerinde herhangi bir alanda belirir ve ancak “kapat” butonu tıklayarak kapatılabilir. (Bu banner çeşitinde mutlaka bir kapat butonu olması gerekir, aksi takdirde gezmek istediğiniz sayfada floating ad’in altında kalan herhangi bir alana tıklayamazsınız.)

Floating Ad uygulamaları, genelde sadece ana sayfada veya tek bir alt sayfada yayınlanır. Tüm site sayfaları veya birden fazla sayfada uygulanması doğru değildir, kullanıcıya ciddi anlamda rahatsızlık verebilir ve kullanıcı siteyi terk edebilir.

Online Reklam Çeşitleri ve Anlamları öğrenmek için buraya tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder